Proud To Be Warga Kedah

Rabu, 11 Ogos 2010

1 Ramadhan



Salam ramadhan aku ucapkan kepada anda semua.. Macam mana dengan first day puasa? Agak keletihan?? hehe.. Biasa la kan.. dah lama tak puasa kan,so letih la sikit.. So,perancangan nak makan apa bukak jap lagi??
Yang aku dok teringin nak makan sekarang nie memamg banyak..
1-Nasi Kerabu
2-Sate
3-Ayam Percik
4-Air Tebu..
huhu.. macam orang tamak kan? hehe.. macam kata ustazah aku,beli banyak-banyak bila dah kenyang buang ja dalam tong.. itu adalah suatu pembaziran.. hehe.. so,pesan aku,beli sikit da la ok..? puasa sebulan.. banyak hari lagi boleh makan..
Lagi pun,hari nie first day ramadhan,so tak banyak sangat la gerai yang d buka kat bazar tu..

Bila petang-petang cam ni,teringat pulak masa zaman dulu-dulu.. best sangat.. bau masakan ibu.. suara teriakan adik-adik.. kalau tak dulu,mak masak sendiri saja.. dapat kacau dia masak tu yang jadi pengalaman best.. :)

Tapi sekarang dah berubah.. Suasana dah tak sama.. Yela,masing-masing sibuk dengan kerja.. Kalau tak dulu,bila tiba waktu berbuka saja,mesti beratur dalam dapur.. Padahal,keluarga bukan ramai sangat.. tapi saja buat ramai.. Makan pulak,mesti sampai buncit perut.. Kalau tak buncit,tak akan berhenti makan..

Rindu sangat zaman dulu-dulu..

Kalau la ada Mesin Masa(ingat doraemon ja.. hehe) nak pergi jap kat masa dulu-dulu..
huhu.. tapi,sapa la kita nie kan.. manusia lemah saja..

Ok la,aku ucapkan SELAMAT BERBUKA ok??

1 ulasan:

THAX SBB BAGI KOMEN.. =)